Passa ai contenuti principali

Fooling our senses to experience new sensations.

[IT] Ingannare i nostri sensi per sperimentare nuove sensazioni.

  Man has five senses: taste, touch, smell, sight and hearing. Everything we know about our reality comes through the perceptions offered by our senses. So, if we could fool our senses with invented (synthetic) information, then our perception of reality would also change.
  [IT] L’uomo è dotato di cinque sensi: gusto, tatto, olfatto, vista e udito. Tutto ciò che sappiamo della nostra realtà arriva attraverso le percezioni offerte dai nostri sensi. Quindi, se riuscissimo a ingannare i nostri sensi con informazioni inventate (sintetiche), allora anche la nostra percezione della realtà cambierebbe.

  In summary, Virtual Reality (VR) is nothing more than the ability to deceive our senses with an artificial and synthetic environment, precisely "virtual" by means of electronic computers and simulation technology.
  [IT] La Realtà Virtuale (VR) in sintesi altro non è che la capacità di ingannare i nostri sensi con un ambiente artificiale e sintetico, per l'appunto "virtuale" per mezzo dell'ausilio dei calcolatori elettronici e della tecnologia di simulazione.

  Virtual reality is able to project us into any place, context and setting, allowing us to live adventures and experiences in first person, breaking down geographical and temporal barriers. In practice, virtual reality allows us to totally immerse ourselves in a new world, in a new space, in a new time, giving us experiences and emotions that otherwise we would not have been able to try.
  [IT] La realtà virtuale è in grado di proiettarci in un luogo, contesto e ambientazione qualsiasi, permettendoci di vivere avventure ed esperienze in prima persona, abbattendo le barriere geografiche e temporali. In pratica la realtà virtuale ci permette di immergere totalmente in un nuovo mondo, in un nuovo spazio, in un nuovo tempo, regalandoci esperienze ed emozioni che diversamente non avremmo potuto provare.

  Virtual Reality reached its maximum notoriety in the eighties, but without ever going beyond the confines of the laboratories due to the high costs of the equipment necessary for its implementation.
  [IT] La Realtà Virtuale ha raggiunto la massima notorietà negli anni ottanta però senza mai oltrepassare i confini dei laboratori a causa dei costi elevati degli apparati necessari per la sua implementazione.

  Today VR is experiencing a new season on the impetus of a more mature technology which, thanks to lower costs, has allowed it to be spread more widely.
  [IT] Virtual Reality reached its maximum notoriety in the eighties, but without ever going beyond the confines of the laboratories due to the high costs of the equipment necessary for its implementation.

Hashtag keywords: #extendedReality #XR #virtualReality #VR #Simulation #TateoBlog #TILLL


Extract fromThe Virtual RealityTILLL-Learning

Linkhttps://tateoblog.blogspot.com/2017/02/ar-09-la-realta-virtuale.html


_____________________________________________________________________________

 Tateo’s Interdisciplinary Lifelong Learning Project

T I L L L

LEARNING - SHARING - NETWORKING

Learning, knowledge sharing and Communities engagement about: Artificial Intelligence, Augmented / Virtual / Mixed Reality, Automation, Electronics, Computer Science and Information Technology, Mobile Devices, Problem Solving, Readings, Social Media, Simulation, Artificial Vision, Work and Soft Skills

by Tateo Giovanni Battista

_____________________________________________________________________________

TILLL~Blog © September 27, 2021

Commenti