Social Networking is one of the components of Web 2.0. In recent years, social networking has made a lot of talk about itself. First of all, we must debunk some clichés: social networking is not the exclusive prerogative of young people, its usefulness is not limited to socialization, and to make use of it it is not necessary to be an expert. In fact, research shows that the average age of the main social networks is constantly growing and that social networks are increasingly used for business, i.e. not just for mere socialization. Furthermore, to be successful on social networks, rather than technical and IT knowledge, it is useful, indeed indispensable, to have a good strategy.
Il Social Networking è una delle componenti del Web 2.0. Negli ultimi anni il social networking ha fatto parlare tanto di sé. Innanzitutto bisogna sfatare dei luoghi comuni: il social networking non è prerogativa esclusiva dei giovani, la sua utilità non è limitata alla socializzazione, e per farne uso non è necessario essere esperti. Infatti da ricerche risulta che l'età media dei principali social network è in continua crescita e che i social network sono sempre più utilizzati per business, ossia non solo per mera socializzazione. Inoltre per avere successo sui social network, piuttosto che le conoscenze tecniche ed informatiche, è utile, anzi indispensabile, avere una buona strategia.
The strength of social networks is increasingly used and appreciated for professional uses (business) by sellers, advertisers, professionals, small business owners, activists, by those looking for work, and by those who offer it, by those who want to organize petitions or fundraisers. Anyone with a good strategy can profit from using them.
La forza delle reti sociali è sempre più utilizzata ed apprezzata per usi professionali (business) da venditori, inserzionisti, professionisti, piccoli imprenditori, attivisti, da chi cerca lavoro, e da chi lo offre, da chi vuole organizzare petizioni o raccolte di fondi. Chiunque abbia una buona strategia può trarne profitto dal loro uso.
Communities. One of the novelties of interaction and sharing most appreciated since the advent of social networking was that of communities. In fact, social networking through a gradual process of sectorization is allowing its users to interface and spend time with other people who share the same interests, to read contents that speak about their world, to be constantly informed about new products and services. specially designed for them. The key to the success of these niche social networking sites is the ability to communicate with users in order to create a real community. A well-structured and engaging community, combined with a productive business model, is the perfect recipe for building a specialized site that knows how to talk about itself, endures over time and is profitable.
Comunità. Una delle novità di interazione e condivisione maggiormente apprezza dall'avvento del social networking stata quella delle communities. Infatti il social networking per mezzo di un processo graduale di settorializzazione sta permettendo ai suoi utenti di interfacciarsi e passare il tempo con altre persone che condividono gli stessi interessi, di leggere contenuti che parlano del proprio mondo, di essere costantemente informati su nuovi prodotti e servizi pensati appositamente per loro. La chiave del successo di questi siti di social networking di nicchia è determinata dalla capacità di comunicare con gli utenti in modo da creare una vera e propria comunità. Una community ben strutturata e coinvolgente, unita ad un modello imprenditoriale produttivo, è la ricetta perfetta per costruire un sito specializzato che sappia far parlare di sé, resista nel tempo e sia redditizio.
Applications. There is no doubt that social networking is one of the main trends of modern times. The importance of this phenomenon lies in its transversality with respect to various sectors, such as technology, the world of work, entertainment and human relationships in general. The main applications of Social Networking are the marketing and promotion of products and services, job search, the selection of candidates for a job, the communication and management of business activities, the promotion of petitions and social causes.
Applicazioni. Non ci sono dubbi che social networking costituisca una delle tendenze principali dei tempi moderni. L'importanza di questo fenomeno risiede nella sua trasversalità rispetto a vari settori, come per esempio la tecnologia, il mondo del lavoro , dell'intrattenimento ed in generale dei rapporti umani. Le applicazioni principal del Social Networking sono il marketing e la promozione di prodotti e servizi, la ricerca di lavoro, la selezione di candidati per una occupazione lavorativa, la comunicazione e la gestione delle attività aziendali, la promozione di petizioni e cause sociali.
Future. Given that we are already surprised enough by the progress made by social networking to date, and precisely because of them, we ask ourselves what the phenomenon holds in store for the future? The current trend suggests that social networking will continue to grow, reaching an even wider and more diverse audience. The social networking environment will certainly be affected by what will be people's digital habits, and will depend on the evolution of technologies connected to this phenomenon, which are social media, the web, mobile devices. Although it is difficult to predict the form that social networking will take, one thing is certain: human nature will no longer be able to ignore the type of interaction and aggregation offered by it.
Futuro. Premesso che siamo già abbastanza sorpresi dei progressi fatti dal social networking fino ad oggi, e proprio in virtù di essi, ci chiediamo cosa ci riserverà fenomeno per il futuro? La tendenza corrente lascia presagire che il social networking continuerà a crescere, raggiungendo un pubblico ancora più vasto e variegato. L'ambiente dei social networking risentirà certamente da quelle che saranno le abitudini digitali delle persone, e dipenderà dall'evoluzione delle tecnologie connesse a questo fenomeno, che sono i social media, il web, i dispositivi mobili. Anche se è difficile prevedere la forma che assumerà il social networking, una cosa è certa: la natura umana non potrà più prescindere dal tipo di interazione ed aggregazione offerto da esso.
Hashtag keywords: #socialNetworking #web20 #community #TateoBlog #TILLL
Extract from: The "dynamic" paradigma of the Web 2.0, TILLL-Learning
_____________________________________________________________________________
Tateo’s Interdisciplinary Lifelong Learning Project
T I L L L
LEARNING - SHARING - NETWORKING
Learning, knowledge sharing and communities engagement about:
Artificial Intelligence; Augmented, Virtual and Mixed Reality; Automation; Electronics; Computer Science and Information Technology; Mobile Technologies; Problem Solving; Readings; Social Media; Modeling and Simulation; Artificial Vision; Hard and Soft Work Skills.
by Tateo Giovanni Battista
_____________________________________________________________________________
TILLL~Blog © November 27, 2021
Commenti
Posta un commento