Digitalizzazione, Big Data e competitività.
Today we live in a period of high competitiveness, so it becomes imperative to take advantage of any opportunity to gain an edge over the competition by stimulating change, eliminating inefficiencies and implementing the appropriate actions necessary to quickly adapt to market changes. The availability of information is certainly not a limitation as the digitization of business management and production processes produces an enormous amount of data. The difficulty lies in making sense of all this information, in fact, due to the enormous amount of data and the speed with which market conditions vary, it is unthinkable to perform these operations manually. The contribution of information technology has become indispensable.
Oggi si vive in un periodo di alta competitività, quindi diventa indispensabile sfruttare qualsiasi occasione per trarre vantaggio rispetto alla concorrenza, stimolando il cambiamento, eliminando le inefficienze ed attuando le opportune azioni necessarie per adattarsi rapidamente ai cambiamenti del mercato. La disponibilità di informazioni non costituisce di certo un limite in quanto la digitalizzazione dei processi di gestione e produzione aziendale produce una quantità enorme di dati. La difficoltà consta nel dare un senso a tutte queste informazioni, infatti a causa della enorme mole di dati e della rapidità con cui variano le condizioni dei mercati, non è pensabile eseguire queste operazioni manualmente. L’apporto dell’informatica è diventato quantomai indispensabile.
Hashtag keywords: #computerScience #InformationTechnology #automation #businessIntelligence #digitalization #bigData #TateoBlog #TILLL
Extract from: "Business Intelligence in order to not lose competitiveness in the current market.", TILLL-Learning.
-----------------------------------------
published June 11, 2022
into the Blog section of
TILLL
the Lifelong and Interdisciplinary Learning project of Giovanni Battista Tateo
Commenti
Posta un commento