Passa ai contenuti principali

Best practices for a satisfying mobile user experience.

Il miglior modo per un'esperienza soddisfacente sui dispositivi mobili


The way in which a user interfaces with an application installed on a mobile device has numerous differences compared to the way in which he interfaces with an application installed on a fixed processing station (desktop).
Il modo con cui un utente si interfaccia con un’applicazione installata su un dispositivo mobile presenta numerose differenze rispetto al modo di interfacciarsi con un’applicazione installata su una postazione di elaborazione fissa (desktop). 

This is due to the peculiarities, merits and defects that characterize the two modes of use. For this reason it becomes important to highlight the identity aspects of the interaction with mobile devices (mobile user interaction). In fact, only by keeping these aspects in mind will it be possible to build applications that offer the user satisfactory user experiences (mobile user experience), to the point of inducing him to want to use the application again, to buy it and to promote it among colleagues. and friends, promoting their spread and success.
Ciò è dovuto alle peculiarità, ai pregi ed i difetti che caratterizzano le due modalità di fruizione: quella "mobile" e quella "desktop". Per questo motivo diventa importante evidenziare gli aspetti identitari della interazione con i dispositivi mobili (mobile user interaction). Infatti, soltanto tenendo presenti questi aspetti si riuscirà a costruire delle applicazioni che offrano all’utente delle esperienze d’uso (mobile user experience) soddisfacenti, al punto tale da indurlo a voler utilizzare nuovamente l’applicazione, ad acquistarla ed a promuoverla tra colleghi ed amici, favorendone la diffusione ed il successo. 

Mobile User Experience (UX). The design of a user interface for mobile devices requires specific measures depending on the fact that the application (app) will be used through a mobile device and therefore with limited features and resources compared to a desktop station.
Mobile User Experience (UX). La progettazione di una interfaccia utente per dispositivi mobili richiede degli accorgimenti specifici, dipendenti dal fatto che l'applicazione (app) sarà fruita attraverso un dispositivo mobile e quindi con caratteristiche e risorse limitate rispetto ad una postazione desktop. 

In order for the interface to be effective, first of all it is necessary to make sure that the user finds it intuitive and simple from the first impact, it is necessary to transfer not only practical functions and services but also emotions, finally the performance of the interface must be such as to require reduced consumption of time and data traffic.
Affinché l'interfaccia sia efficace occorre fare in modo innanzitutto che l'utente la trovi intuitiva e semplice già al primo impatto, bisogna trasferire oltre a funzioni e servizi pratici anche emozioni, infine le prestazioni dell'interfaccia devono essere tali da richiedere consumi ridotti di tempo e traffico dati. 

There are very simple rules to follow when designing a mobile application..
Esistono delle regole molto semplici da seguire nella fase di design di una applicazione mobile. 

1. Clear and always present objectives.
    Obiettivi chiari e sempre presenti. 

2. Mobile content.
    Contenuti mobili.

3. Little but good.
    Poco ma buono.

4. Mobile is not synonymous with the web.
    Mobile non è sinonimo di web.

5. Keep creativity at bay.
    Tenere a bada la creatività. 

6. Essential graphic content.
    Contenuto grafico essenziale.

7. The first time is never forgotten.
    La prima volta non si scorda mai.

Hashtag keywords: #mobileTechnology #mobileDevice #mobileUserInteraction #mobileUserExperience #mobileUX #app #TILLL #TateoBlog 


Full article"Mobile user interaction."TILLL-Learning
-----------------------------------------

Published July 31, 2022

into the Blog section of

TILLL

the Lifelong and Interdisciplinary Learning project of Giovanni Battista Tateo

Commenti