Passa ai contenuti principali

Evoluzione del Marketing

Tateo’s Interdisciplinary Lifelong Learning Project
T I L L L
LEARNING - SHARING - NETWORKING
Learning, knowledge sharing and Communities engagement about:
Artificial Intelligence, Extended / Augmented / Virtual / Mixed Reality (XR/AR/VR/MR), Automation, Electronics, Computer Science and Information and Communication Technology, Mobility, Problem Solving & Innovation, Readings, Social Media, Digital Modeling and Simulation, Computer Vision, Work & Soft Skills, Railway.
by Tateo Giovanni Battista
_____________________________
LEARNING
READINGS
Novels, Poems, Thrillers, SciFi and Science.

Evoluzione del Marketing, Straordinarietà e Differenziazione

Evolution of Marketing, Extraordinariness and Differentiation


Hashtag keywords: 
#socialmedia #marketing #SMM #tribe 
#marketing #extraordinary #Godin #purpleCow

You are here LT.5.3.6.2: 
TILLL >> LEARNING >> LT. READINGS >> 5. SCIENCE >> 3. TECHNOLOGY >> 6. SOCIAL MEDIA >> 2. LA MUCCA VIOLA

In passato, il marketing poteva contare su alcuni strumenti chiave per ottenere risultati accettabili. La pubblicità tradizionale, le promozioni e altre tattiche di marketing avevano un impatto notevole. Tuttavia, nel mondo odierno, la situazione è cambiata. Mentre gli strumenti tradizionali sono ancora importanti, non sono più sufficienti da soli. Nuovi fattori, come la tecnologia digitale e i cambiamenti nelle abitudini dei consumatori, hanno reso necessaria una riconsiderazione delle strategie di marketing.
Evolution of Marketing. In the past, marketing could rely on a few key tools to achieve acceptable results. Traditional advertising, promotions, and other marketing tactics had a major impact. However, in today's world, the situation has changed. While traditional tools are still important, they are no longer sufficient on their own. New factors, such as digital technology and changes in consumer habits, have necessitated a reconsideration of marketing strategies
La competizione nel mondo del marketing è diventata feroce. Per emergere, non è sufficiente seguire la massa. Devi essere straordinario. Seth Godin lo chiama il concetto della "mucca viola". Immagina di vedere un campo pieno di mucche. Tutte sembrano uguali fino a quando non noti una mucca viola. Questo esempio illustra l'importanza di distinguersi dalla massa per catturare l'attenzione del pubblico.
Extraordinariness and DifferentiationCompetition in the marketing world has become fierce. To stand out, it is not enough to follow the crowd. You have to be extraordinary. Seth Godin calls this the "purple cow" concept. Imagine you see a field full of cows. They all look the same until you notice a purple cow. This example illustrates the importance of standing out from the crowd to capture the attention of the public. 

<< Sei una "mucca viola", 
o non sei nessuno. 
Straordinario o invisibile >>
<< Are you a "purple cow", 
or you are nobody. 
Extraordinary or invisible >>


(27 Febbraio 2024. Riflessioni leggendo il libro “La mucca viola” di Seth Godin)

Commenti