Passa ai contenuti principali

Smart packaging.

 [IT] Confezione intelligente.

  Among the precursors of the use of Augmented Reality we can mention two famous brands: the well-known manufacturer of Lego bricks, and the British distribution group Tesco which, even long before the spread of smartphones and tablets, used interactive installations to prevent customers more curious they opened the packages.

   Lego has used Augmented Reality to better understand the use of the game contained in the box, realizing the concept of "smart packaging". In a dedicated corner of the shop, having the package framed by a dedicated kiosk, it was possible to see a trailer starting on the attached monitor containing, in the form of animation, the personages involved in the selected box.

  [IT] Tra i precursori dell’uso della Augmented Reality possiamo citare due famosi brand: la nota azienda produttrice di mattoncini Lego, ed il gruppo di distribuzione britannico Tesco che, addirittura molto prima della diffusione di smartphone e tablet, utilizzavano installazioni interattive per evitare che i clienti più curiosi aprissero le confezioni. 
  Lego ha utilizzato la Realtà Aumentata per far capire meglio l'utilizzo del gioco contenuto nella scatola realizzando il concetto di “smart packaging”. In un angolo dedicato del negozio, facendo inquadrare la confezione da un chiosco dedicato, era possibile vedere partire sul monitor annesso un trailer contenente, sotto forma di animazione, i personaggi coinvolti nella scatola selezionata.

  The smart packaging experimentation of the Tesco super market chain began only in six English cities, and only on a limited set of products: 10 different packs of Lego constructions, a series of DVDs and a few video games. However, the experiment was immediately a great success as the consumer could immediately take advantage of a realistic and animated representation of the product closed inside the package, he could interact with this virtual model to discover the characteristics and functionalities of the product.
  [IT] La sperimentazione di smart packaging della catena di super mercati Tesco ebbe inizio solo in sei città inglesi, e solo su un insieme limitato di prodotti: 10 confezioni diverse di costruzioni Lego, una serie di DVD e qualche videogioco. Tuttavia l'esperimento riscosse subito un gran successo in quanto il consumatore poteva usufruire subito di una rappresentazione realistica e animata del prodotto chiuso all'interno della confezione, poteva interagire con questo modello virtuale per scoprire le caratteristiche e le funzionalità del prodotto.

  The benefit obtained was double because in addition to improving the consumer user experience, the seller avoided the risk that the packages were damaged by those consumers who, in order to understand how the product is made, badly tampered with the packaging, compromising the article marketing.
   On the other hand, Lego has always invested in the research of new packaging concepts, which allow consumers to imagine 3D models of bricks, not only for in-store sales, but also for online sales, where consumers often they don't buy, as they say "in a poke", because they can't probe the product with their hands.
  [IT] Il beneficio ottenuto fu doppio in quanto oltre a migliorare la user experience del consumatore, il venditore evitava il rischio che le confezioni fossero danneggiate da parte di quei consumatori che per capire com’è fatto il prodotto manometteva in malo modo l’imballo, compromettendo la vendita dell'articolo.
  Lego d'altro ha sempre investito per la ricerca di nuovi concept di imballo, che permettano ai consumatori di immaginarsi in 3D i modellini di mattoncini, non solo per le vendite in negozio, ma anche per le vendite on-line, dove spesso i consumatori non comprano, come si sul dire "a scatola chiusa", perché non può sondare con mano il prodotto.

Hashtag keywords#augmentedReality #AR #smartPackaging #marketing #entertainment #art #medical #surgery #TILLL #TateoBlog


Extract from: Augmented Reality (AR) applicationsTateo’s Interdisciplinary Lifelong Learning Project

Linkhttps://tateoblog.blogspot.com/2017/05/ar-07-le-applicazoni-della-realta.html


_____________________________________________________________________________

 Tateo’s Interdisciplinary Lifelong Learning Project

T I L L L

LEARNING - SHARING - NETWORKING

Learning, knowledge sharing and Communities engagement about: Artificial Intelligence, Augmented / Virtual / Mixed Reality, Automation, Electronics, Computer Science and Information Technology, Mobile Devices, Problem Solving, Readings, Social Media, Simulation, Artificial Vision, Work and Soft Skills

by Tateo Giovanni Battista

_____________________________________________________________________________

Tateo~Blog © September 13 2021

Commenti