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Credibility, brand and ability to influence on Social Media.

Credibilità, brand e capacità di influenzare sui Social Media.


Credibility is a perceived quality, i.e. an assessment that is based on multiple dimensions, including reliability and experience. Trustworthiness refers to ethics and depends on how well-meaning and sincere you are perceived. Experience, on the other hand, refers to the knowledge and skills that one possesses.
It is necessary to identify the way to communicate in the most effective way the reason why a customer should choose us, preferring us to a myriad of competitors.
La credibilità è una qualità percepita, cioè una valutazione che si basa su molteplici dimensioni, tra cui l'affidabilità e l'esperienza. L'affidabilità fa riferimento all'etica e dipende da quanto si viene percepiti benintenzionati e sinceri. L'esperienza invece fa riferimento alle conoscenze e competenze che si possiedono.
Occorre individuare il modo per comunicare nella maniera più efficace la ragione per cui un cliente dovrebbe sceglierci, preferendo noi ad una miriade di concorrenti.

Today the contents on the web are not created only by companies who want to advertise their products, but are created by passionate writers, bloggers, online magazines and by the users themselves who externalize and judge by means of e-commerce platforms or social networks. .
And furthermore, a new profession has even been born, the so-called “influencer” who is a professional content creator. For this reason, creating content on the web today is a real challenge as it becomes increasingly difficult to channel the interest of one's catchment area. There are so many ways to search and access information that it becomes impossible to identify the ideal channel to use to more effectively capture the interest of the recipients of our work.
Oggi i contenuti sul web non sono creati soltanto dalle aziende che vogliono pubblicizzare i loro prodotti, ma sono creati da appassionati scrittori, blogger, magazine online e dagli stessi utenti che attraverso esternano e giudicano per mezzo le piattaforme di e-commerce oppure i social network. 
Ed inoltre, è nata addirittura una nuova professione, il cosiddetto “influencer” che è un creatore professionista di contenuti. Per questo motivo creare contenuti oggi sul web è una vera e propria sfida in quanto diventa sempre più difficile incanalare l’interesse del proprio bacino di utenza. Le modalità di ricerca ed accesso alle informazioni sono così tante che diventa impossibile individuare il canale ideale da utilizzare per catturare in modo più efficace l’interesse dei destinatari del nostro elaborato.

But how do you create content of interest? First of all, we need to put the ego aside, and indeed we need to build the content tailored to the user or class of users that we have chosen as the recipients of the message, trying to make the user of the content live a more personalized experience. 
Ma come si fa a creare contenuti di interesse? Innanzitutto bisogna mettere da parte l’ego, ed anzi bisogna costruire il contenuto a misura sull’utente o sulla classe di utenti che abbiamo scelto come i destinatari del messaggio, cercando di far vivere al fruitore del contenuto un'esperienza quanto più personalizzata

Obviously, in order for our communication to be effective and for the message to be successful, it is necessary to empathize with the recipients of the message, becoming aware of their needs and expectations. Otherwise our efforts will be ineffective and useless. 
Ovviamente, affinché la nostra comunicazione sia efficace e riscuota successo occorre essere consapevoli dei bisogni e delle aspettative del bacino di utenza destinatario del nostro elaborato. Altrimenti i nostri sforzi saranno tutti vani. 

Before even working on the content of our message, it is good to work on the "perception" that our contents and our identity in general are able to convey. In fact, before accessing the content, users must trust the author, understand the advantages they would have in reading its content, understand the value and reliability of the content, perceive the ethics, style and passion that you put into it. in your work. 
Prima ancora di lavorare sul contenuto del nostro messaggio è bene lavorare sulla “percezione” che i nostri contenuti e la nostra identità  in generale riesce a trasmettere. Infatti, prima di accedere al contenuto, gli utenti devono fidarsi dell’autore, comprendere i vantaggi che avrebbero nel leggere i suoi contenuto, comprendere il valore e l’affidabilità dei contenuti, percepire l’etica, lo stile e la passione che ci metti nel tuo lavoro

Creativity does not hurt because it amazes and attracts attention, but it is the brand that builds user loyalty. The brand makes sure that your elaborate or your product occupies a reserved space in the mind of the observer. The brand ensures that when the user thinks of a product of the same type as the one offered by you, the image of your product materializes in his mind.
La creatività non guasta perché stupisce ed attrae l’attenzione, ma è il brand che fidelizza l’utente. Il brand fa si che il tuo elaborato o il tuo prodotto occupi ano spazio riservato nella mente di chi ti osserva. Il brand fa si che quando l’utente pensa ad un prodotto dello stesso tipo di quello offerto da te, nella sua mente si materializzi  proprio l’immagine del tuo prodotto. 

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Extract from"The personal branding."TILLL-Learning
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Published July 6, 2022

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TILLL

the Lifelong and Interdisciplinary Learning project of Giovanni Battista Tateo

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