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If you are not able to tell, then you are out.

Se non sei in grado di raccontare, allora sei fuori.


The current world incessantly asks us to tell our stories, using both text and images. In such a competitive work environment as the current one, knowing how to narrate, and knowing how to do it effectively, has now become a matter of survival. 
Il mondo attuale ci chiede incessante di raccontarci, utilizzando sia il testo che le immagini. In un ambiente del lavoro così competitivo come quello corrente saper narrare, e saperlo fare in modo efficace, è diventata ormai una questione di sopravvivenza. 
And we are not just talking about the aesthetic aspect, which can be useful in writing a book. We are talking about those practices that allow for concrete benefits in business, web reputation, and personal branding. In fact, storytelling has become our "signature" in the current era characterized by social media, digital and online communication, continuous and permanent connection to communication networks.
E non parliamo soltanto dell’aspetto estetico, che può essere utile per scrivere un libro. Stiamo parlando di quelle pratiche che permetto di ottenere benefici concreti nel business, nel web reputation e nel personal branding. Infatti la narrazione è diventata la nostra “firma” nell’era corrente caratterizzata dai media sociali, dalla comunicazione digitale ed online, dalla connessione continua e permanente alle reti di comunicazione.
This is why storytelling constitutes one of the most important skills for everyone today, not only in the professional sphere, but also as social consumers and citizens. Today, at work and in life, you either know how to narrate or you are out. Storytelling is a wonderful and powerful tool for creating value, improving performance, and reaching people's hearts . So if you don't adapt to this new format, you end up suffering what others decide, think, and tell.
Per questo motivo la narrazione costituisce oggi una delle competenze più importanti per tutti, non solo in ambito professionale, ma anche come consumatori sociali e cittadini. Oggi, sul lavoro e nella vita, o sai raccontare o sei fuori. La narrazione è uno strumento meraviglioso e potente per creare valore, migliorare le performance, e raggiungere il cuore delle persone . Quindi se non ci si adatta a questo nuovo format si finisce per subire quello che gli altri decidono, pensano e raccontano.

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Extract from"Blogging, Storytelling and Rhetoric."TILLL-Learning
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Published July 24, 2022

into the Blog section of

TILLL

the Lifelong and Interdisciplinary Learning project of Giovanni Battista Tateo

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