Passa ai contenuti principali

Railway Mobile Diagnostics.

Diagnostica ferroviaria mobile.


Railway diagnostics helps railway network managers to reduce operating costs and optimize infrastructure, to seek innovative and reliable technological solutions to meet the requirements of safety, reliability and comfort.
La diagnostica ferroviaria aiuta i gestori delle reti ferroviarie a ridurre i costi operativi e ad a ottimizzare l'infrastruttura, a cercare soluzioni tecnologiche innovative e affidabili per soddisfare i requisiti di sicurezza, affidabilità e confort.

The diagnostic activity consists in systematically checking the parameters of the infrastructure from which the need and the level of urgency of the maintenance interventions are detected. The control is carried out by means of a fleet of vehicles that are practically real traveling laboratories, the so-called "diagnostic trains". These mobile diagnostic systems use the most modern technologies and are specialized to measure the parameters related to the various infrastructural subsystems, such as:
L'attività diagnostica consiste nel controllare sistematicamente i parametri dell’infrastruttura dai quali si rileva l'esigenza ed il livello di urgenza degli interventi di manutenzione. Il controllo avviene mediante una flotta di veicoli che sono in pratica dei dei veri e propri laboratori viaggianti, i cosiddetti “treni diagnostici”. Questi sistemi di diagnostica mobile impiegano le più moderne tecnologie e sono specializzati per misurare i parametri relativi ai vari sottosistemi infrastrutturali, come per esempio:

 - Equipment sector: track geometry, rail wear and integrity, equivalent conicity, driving dynamics, wave wear, wheel-rail interactions, evaluation of the internal state of the rail and video control of the constituent elements of the road.
Settore Armamento: geometria del binario, usura e integrità della rotaia, conicità equivalente, dinamica di marcia, usura ondulatoria, interazioni ruota rotaia, valutazione dello stato interno della rotaia e video controllo degli elementi costitutivi della via.

 - Telecommunications sector: coverage and quality of the GSM / GSM-R voice channel and the LTE data channel
Settore Telecomunicazioni: copertura e qualità del canale voce GSM/GSM-R e del canale dati LTE

 - Electric traction sector: geometry and wear of the contact line, pantograph - overhead contact line, overhead line voltage and current and electric arcs.
Settore Trazione Elettrica: geometria e usura della linea di contatto, interazione pantografo – catenaria, tensione e corrente della catenaria e archi elettrici.

 - Signaling Sector: Euroradio, Eurobalise, BACC and SSC channels used in European (ERTMS / ETCS) and national (SCMT and SSC) train running protection systems.
Settore Segnalamento: canali euroradio, eurobalise, BACC e SSC impiegati nei sistemi di protezione della marcia dei treni europei (ERTMS/ETCS) e nazionali (SCMT e SSC).

Hashtag keywords: #railway #mobileDiagnostic #TateoBlog #TILLL

Extract from: "The Railway infrastructure, history, main features and diagnostics."TILLL-Learning
-----------------------------------------

Published June 25, 2022

into the Blog section of

TILLL

the Lifelong and Interdisciplinary Learning project of Giovanni Battista Tateo

Commenti